slider-shadow
Show-biz” to biz-ness

Δημήτριος Τσολάκης, AEGEAN COLLEGE, BSc(Hons) Business Administration, Year 2

Ζούμε στην εποχή των μεγάλων blockbusters. Κάθε μήνα, νέες κυκλοφορίες κάνουν την πρώτη τους είσοδο στην μεγάλη οθόνη, επιδιώκοντας να ενθουσιάσουν, να συγκινήσουν, γενικά να ψυχαγωγήσουν. Ποιος άλλωστε δεν γνωρίζει την τεράστια βιομηχανία του Hollywood;

Ο κινηματογράφος όμως αποτελεί, στην ουσία του, το αποτέλεσμα από τη συνεργασία και τον ανταγωνισμό ανάμεσα σε πολλές μικρές επιχειρήσεις του ενός ατόμου: τους ίδιους τους ηθοποιούς.
Προκειμένου να καταλήξει μια ταινία στην οθόνη και να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, το σενάριο πρέπει να περάσει από παραγωγούς, σκηνοθέτες και να έχει στο δυναμικό της ένα ικανότατο συνεργείο. Το όλο εγχείρημα κινδυνεύει να απογειωθεί ή να ναυαγήσει όμως αν υπάρχει πρόβλημα με τους ηθοποιούς.
Ένας ηθοποιός, στην Αμερική ειδικά, πρέπει να αντιμετωπίζει τον εαυτό του όχι μόνο σαν καλλιτέχνη, αλλά και σαν μονάδα παραγωγής ψυχαγωγίας στο κοινό του. Αυτόματα, καλείται να καταφεύγει σε ενέργειες που συχνά τον παραλληλίζουν με μια επιχείρηση.
Συχνά ένας ηθοποιός καταφεύγει σε στοιχεία του marketing για να κλείσει μια δουλειά. Πρέπει να εφαρμόσει τεχνικές που θα αναπτύξουν το ταλέντο του, θα το προωθήσουν και θα το ελέγχουν σε καθημερινή βάση, ώστε να επιτυγχάνει μια μορφή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος: να επιλέγεται, δηλαδή, για μια παραγωγή έναντι άλλων συναδέλφων του. Αρκετοί ηθοποιοί, έχουν καλλιεργήσει την τέχνη τους μέσα από μεγάλες δραματικές σχολές. Υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα, όπως ο Michael Sheen, o Peter O’ Toole και ο αείμνηστος Alan Rickman, γνωστοί απόφοιτοι του London’s Royal Academy of dramatic Art (RADA), καταξιωμένοι στο χώρο τους και με πολλές παραγωγές στα βιογραφικά τους.

Michael Sheen (Underworld, Doctor Who, Frost/Nixon etc)

Peter O’Toole (Sherlock Holmes, Laurence of Arabia, Troy etc)

Alan Rickman (Die hard, Robin Hood: Prince of Thieves, Harry Potter etc)

Πολλές φορές όμως, η διατήρηση της θέσης ενός ηθοποιού στο προσκήνιο αποτελεί κάτι αρκετά δύσκολο. Στο Hollywood, δεν αρκεί να είσαι μόνο καλός σε αυτό που κάνεις, πρέπει να μπορούν και άλλοι να δουλέψουν μαζί σου. Για να γίνει αυτό εφαρμόζεται μια τεχνική που απαντάται σε πολλές πετυχημένες εταιρείες: ο σωστός άνθρωπος στη σωστή θέση. Προκειμένου για μια χρονοβόρα παραγωγή να κυλήσει ομαλά, πρέπει τα μέλη του καστ, να αναπτύσσουν συχνά μια χημεία. Αυτό σημαίνει ότι ο εκάστοτε ηθοποιός πρέπει να τα πηγαίνει καλά με τους συναδέλφους στο πλατό και συχνά εκτός αυτού. Εκείνη τη στιγμή ο ηθοποιός δεν είναι μόνο επιχείρηση αλλά ταυτόχρονα και εργαζόμενος. Οφείλει να κατανοεί ότι οι συνάδελφοί του είναι ακριβώς στην ίδια θέση μ’ εκείνον και να τους αντιμετωπίζει ως ίσους και να τους καθοδηγεί, εάν είναι πιο «νέοι» στο χώρο.
Μια μορφή εταιρικής ευθύνης, επίσης απαντάται στο χώρο της υποκριτικής. Πολλοί ηθοποιοί δεν επαναπαύονται στις μεγάλες τους επιτυχίες, για να προωθήσουν τον εαυτό τους. Πρέπει να έχουν ένα καλό όνομα στον κόσμο, το οποίο επιτυγχάνεται με την καλή συνεργασία που προαναφέρθηκε, αλλά και, πολλές φορές, με ανθρωπιστικές δραστηριότητες, που στοχεύουν στη δημιουργία μιας καλύτερης κοινωνίας. Χαρακτηριστικά και σύγχρονα παραδείγματα αποτελούν η Emma Watson, ως UN Women Goodwill Ambassador, ο Leonardo DiCaprio για τη δράση του για την προστασία του κλίματος του πλανήτη και ο Keanu Reeves με τις τακτικές δωρεές του στους λιγότερο ευκατάστατους.

Από ομιλία της Emma Watson, για την οργάνωση UN Women.

O Leonardo DiCaprio σε gala για το Leonardo DiCaprio Foundation.

Επίσκεψη του Keanu Reeves σε παιδικό νοσοκομείο.

Με τις προαναφερθείσες μεθόδους και σε συνδυασμό με το ταλέντο και την ικανότητά του να διαχειρίζεται σωστά την αντίδραση κριτικών και fans, ένας ηθοποιός καταφέρνει να προωθεί το πρόσωπό του και την υπηρεσία της ψυχαγωγίας που παρέχει συνεχόμενα και διαχρονικά. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε ένα χώρο όπως η αμερικανική show-biz, όπου έκπτωτοι αστέρες συναντώνται σε πρωτοσέλιδα και blogs τόσο συχνά. Αστέρες οι οποίοι νομίζουν πως η έκφραση «ο καλλιτέχνης πρέπει να είναι και λίγο τρελός», τους δίνει άφεση αμαρτιών.

Στείλε μας τα στοιχεία σου και θα επικοινωνήσουμε μαζί σου.

210.3211228 & 210.3800811
 
  • "Παρόλο που η επιχείρησή μου είναι μικρή μπόρεσα να κατανοήσω βασικές έννοιες που αφορουν τη λειτουργία της και να εφαρμόσω στην πράξη αυτά που διδάχθηκα." 

     

     Νικόλαος Σαμαρίδης, MBA Leadership & Management Development 

     
  • " The schedule was flexible; lectures were conducted in a professional approach, with adequate resources and support. The experience has been delightful with such a rich culture, warm reception and receiving all the support l needed." 

     

    Nomonde Ncube, MBA Leadership & Management Development with Accounting and Finance

     

     
  • "Παρά την 10ετή προϋπηρεσία μου, βρήκα ιδιαίτερα χρήσιμα και ενδιαφέροντα τα μαθήματα όπου είχα την ευκαιρία να μοιραστώ προσωπικές εμπειρίες με τους συμφοιτητές και τους καθηγητές μου."

     

    Άννα Ακριβίδη, MBA Leadership & Management Development with Human Resources Management

     
  • "Τα τελευταία 18 χρόνια, εργάζομαι σε ένα διεθνή τηλεπικοινωνιακό οργανισμό και ένιωσα πως είναι απαραίτητο για την επαγγελματική μου εξέλιξη να αποκτήσω μία πιστοποίηση των γνώσεων που είχα αποκομίσει, αλλά και να τις εμπλουτίσω με νέες. " 

     

     Πέτρος Γιαννακόπουλος, MBA Leadership & Management Development with Marketing 

     
  • " Εκτός από τις ακαδημαϊκές γνώσεις είχα την ευκαιρία να γνωρίσω έγκριτους επαγγελματίες από το χώρο της Ψυχολογίας και άλλων Ανθρωπιστικών επιστημών. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου θεωρώ πως κατέχω πολλά εφόδια για τα πρώτα μου βήματα στο χώρο της Ψυχολογίας." 

     

    Μαρία Πινγκούλη, BSc (Hons) in Psychology