slider-shadow
          • Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου...

            Οδ. Ελύτης, Άξιον Εστί

            Στην Ελλάδα –χώρα προφορικού πολιτισμού- το τραγούδι αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της πολιτιστικής μας ταυτότητας. Η πιο βασική του λειτουργία υπήρξε η διατήρηση και αναπαραγωγή της γλώσσας (στην πιο αναβαθμισμένη της εκδοχή μάλιστα, μέσω της μελοποιημένης ποίησης και του βαρύτιμου ελληνικού ποιητικού στίχου) χωρίς να υποτιμάται η τεράστια παιδευτική και επικοινωνιακή του δύναμη (σε όλες τις πλευρές της μάλιστα, από την προβολή των αγώνων και των αγωνιών του ελληνικού κόσμου έως την ψυχαγωγική της διάσταση).

            Το ελληνικό τραγούδι, παρότι αποτελεί ύψιστη τέχνη και μάλιστα με σημαντικούς πρωταγωνιστές τόσο στο μέρος της μουσικής όσο και σ’ αυτό της ποίησης αλλά και της ερμηνείας, αγνοήθηκε στο επίπεδο της ακαδημαϊκής σπουδής και αφέθηκε στην τύχη του, κρατική «αμέλεια» που δημιούργησε ρωγμές στη διατήρηση της δημιουργικής του συνέχειας αλλά ποτέ ανυπέρβλητες σιωπές. Παραμένει ζωντανό και επηρεάζει κάθε εκδήλωση της κοινωνικής και καλλιτεχνικής μας ζωής, ενώ νέα πρόσωπα καταλαμβάνουν τις κενές θέσεις παλαιότερων.

            Η τέχνη του τραγουδιού, ειδικά του ελληνικού τραγουδιού, στο βαθμό που παραμένει ελληνικό και ταυτόχρονα διακονεί καλλιτεχνικό αίτημα, στηρίζεται κυρίως στον στίχο.

            Ανόμως το τραγούδι ως καλλιτεχνική φόρμα υπήρξε κα εξακολουθεί να είναι τέχνη, τότε αυτονόητα προϋποθέτει τεχνική και τεχνίτες, διαθέτει κανόνες, ιστορία, συγγένειες και αισθητικές αρμογές.

            Άρα απαιτεί την εκπαίδευση των νέων δημιουργών και καλλιτεχνών του στον κόσμο της τέχνης και της τεχνικής του. Οι τέχνες όπως και οι κοινωνίες προχωρούν εκσυγχρονίζοντας την υπαρκτή τους παράδοση, μέσα από διαδικασίες οργανωμένης και σχεδιασμένης μάθησης και υπέρβασης. Κι αν επίσης αυτό ήταν και είναι αυτονόητο για άλλες τέχνες, για το ελληνικό τραγούδι θεωρήθηκε περιττό ή μπορεί και επικίνδυνο.

            Παρότι η τεράστια επανάσταση της τεχνολογίας απελευθέρωσε σε μεγάλο βαθμό την πληροφορία (ειδικά στη μουσική και στο τραγούδι), δυσχέρανε από την άλλη τη γνώση σε βάθος, την οργανωμένη στόχευση και κυρίως την αποκωδικοποίηση της πληροφορίας και τον μετασχηματισμό της σε ολοκληρωμένη και αναβαθμισμένη σπουδή.

            Αυτή την ανάγκη έρχεται να καλύψει το Εργαστήριο Στιχουργικής που προτείνουμε. Μια κυψέλη εργασίας πάνω στη θεωρία, στην πρακτική αλλά και στον πραγματικό κόσμο μιας τέχνης, στοχοπροσηλωμένης στην σχεδιασμένη εκπαίδευση νέων δημιουργών αλλά και στην παραγωγή της ύλης που θα μπορούσε στρατηγικά να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις μιας Ακαδημίας Έντεχνου Τραγουδιού.

                                                                                                                   

          • Τίτλος προγράμματος Εργαστήριο Στιχουργικής
            Διάρκεια προγράμματος

            2 τετράμηνοι κύκλοι:

            Α κύκλος (Μάρτιος – Ιούλιος 2017)

            Β κύκλος (Οκτώβριος 2017 – Ιανουάριος 2018)
            Έναρξη Μαθημάτων

            20 Μαρτίου 2017 (περιορισμένος αριθμός συμμετοχών)

            Μαθήματα

            32 συναντήσεις Α κύκλος (4 ώρες /εβδομάδα)

            32 συναντήσεις Β κύκλος (4 ώρες /εβδομάδα)

            επιπλέον διαλέξεις & ομιλίες σε κάθε κύκλο
            Γλώσσα διδασκαλίας Ελληνική
            Όροι εγγραφής στο πρόγραμμα Μετά από συμπλήρωση αίτησης και επιλογή-Σύντομο Βιογραφικό (έως 500 λέξεις)-Δείγμα δουλειάς (έως 1000 λέξεις)
            Συνέχεια σπουδών Master class

             

             

          • Μαθήματα
            • Α κύκλος (Μάρτιος – Ιούλιος 2017)

              Εισαγωγή στην Ιστορία της ελληνικής γλώσσας
              Εισαγωγή στην Ιστορία της ελληνικής λογοτεχνίας
              Μετρική και ρυθμός στον ελληνικό στίχο
              Μελοποιημένη ποίηση και ποιητικό τραγούδι
              Πορτραίτα ελλήνων στιχουργών
              Δημιουργική γραφή και τεχνική δημιουργίας

            • Β κύκλος (Οκτώβριος 2017 – Ιανουάριος 2018)

              Πορτραίτα Στιχουργών (συνέχεια του α κύκλου)
              Ο ρόλος του συνθέτη και του ερμηνευτή και το «ιερό τρίο»
              Το έντεχνο παιδικό τραγούδι
              Το τραγούδι και το πλαίσιο του
              Ελληνική δισκογραφία – ιστορία, παρόν και μέλλον
              Ήχος και παραγωγή στο ελληνικό τραγούδι. Ο ρόλος του παραγωγού και του ενορχηστρωτή στην καλλιτεχνική δημιουργία
              Το πνευματικό δικαίωμα –νομικό πλαίσιο
              Δημιουργική γραφή και τεχνική δημιουργίας

               

              Περιεχόμενο:

              Το ενδιαφέρον των μαθημάτων επικεντρώνεται στην ένταξη του στίχου για τραγούδι στο λογοτεχνικό του πλαίσιο, μέσα από τη μελέτη της νεοελληνικής λογοτεχνίας/ ποίησης, της ιστορίας της ελληνικής γλώσσας αλλά και της ιστορίας της ελληνικής στιχουργίας για τραγούδι . Παράλληλα προωθείται η τεχνική εξέλιξη των μαθητών στη γραφή αλλά και η έρευνα σε βάθος της δημιουργικής δεξιότητας τους. Τέλος η γνώση όλων των παραμέτρων (νομικών/θεσμικών/ παράλληλων) που πλαισιώνουν το ρόλο του στιχουργού σε μια εξελισσόμενη και διαρκώς μεταβαλλόμενη καλλιτεχνική πραγματικότητα.

              Στόχοι:

              Στόχοι των μαθημάτων – σεμιναρίων είναι να δώσουν τα εφόδια αλλά και τα εργαλεία στους σπουδαστές που θα τα παρακολουθήσουν ώστε να μπορούν να εξελίξουν την δημιουργική τους ικανότητα αλλά και να την ολοκληρώσουν με επάρκεια σε όλα τα μέτωπα που η σύγχρονη πραγματικότητα της τέχνης τους απαιτεί. Τελειώνοντας τα σεμινάρια αυτά ελπίζουμε να μπορούμε να παρουσιάσουμε έναν αριθμό δόκιμων στιχουργών οι οποίοι και θα είναι ικανοί να απορροφηθούν από την ελληνική δισκογραφία. Αλλά και έναν ικανό αριθμό οπλισμένων ακροατών, έτοιμων να κατανοήσουν το βάθος μιας τέχνης που αγαπήθηκε και υπηρετήθηκε από τους Έλληνες.

              Τρόποι Διδασκαλίας

              Τα Σεμινάρια λειτουργούν σε δύο άξονες: σ’ αυτόν της διδασκαλίας της Λογοτεχνικής Θεωρίας και της Ιστορικής περιγραφής της Τέχνης του Τραγουδιού και σ’ αυτόν της Δημιουργικής Γραφής όπου εξαντλείται η τεχνική και η δημιουργική πρακτική των σπουδαστών. Παράλληλα και υποβοηθητικά στο πλαίσιο των μαθημάτων για την καλύτερη κατανόηση της ύλης αλλά και για τον εμπλουτισμό της εμπειρίας των σπουδαστών, ως εργαλεία θα χρησιμοποιηθούν:

              1. Εργασίες – έρευνες πάνω στην ιστορία αλλά και στην φόρμα του ελληνικού τραγουδιού. (πχ. Το πρόβλημα της τριτοπρόσωπης αφήγησης στο ελληνικό τραγούδι / Η επιβίωση του δημοτικού τραγουδιού στο ελληνικό τραγούδι/Πορτραίτα στιχουργών/ Το ραδιόφωνο και το ελληνικό τραγούδι σήμερα/ Ο ήχος και ο στίχος/ κλπ)

              2. Επισκέπτες – ομιλητές που θα μεταφέρουν τη γνώση και την εμπειρία τους από την καριέρα τους στο ελληνικό τραγούδι- συνθέτες και ερμηνευτές αλλά και ιστορικά πρόσωπα της ελληνικής δισκογραφίας από τους χώρους της παραγωγής, της ηχοληψίας, της ενορχήστρωσης . Τέλος νομικοί και γνώστες των πνευματικών δικαιωμάτων αλλά και παραγωγοί του ραδιοφώνου.

              3. Διαδικτυακή στήριξη μέσω κλειστής ομάδας που θα συμμετέχουν οι μαθητές της εμπέδωσης της διδακτέας ύλης αλλά και της δημιουργικής του προσπάθειας

              4. Επισκέψεις σε ηχογραφήσεις δίσκων, σε ομιλίες αλλά και σε παραστάσεις επώνυμων καλλιτεχνών…

              5. Οργάνωση στρογγυλών τραπεζιών και ομιλιών με θέμα το ελληνικό τραγούδι και τα προβλήματα της σύγχρονης δημιουργίας και παραγωγής του.

               

          • Το Aegean College διαθέτει κτιριακές εγκαταστάσεις που διασφαλίζουν την άρτια εκτέλεση του εκπαιδευτικού έργου. Τα εργαστήρια, η βιβλιοθήκη, το αναγνωστήριο και οι αίθουσες διδασκαλίας καλύπτουν τις ανάγκες των σπουδαστών και του ακαδημαϊκού προσωπικού και παρέχουν ιδανικές συνθήκες ακαδημαϊκής και επαγγελματικής κατάρτισης. Στα εργαστήρια Ηλεκτρονικών Υπολογιστών παρέχεται δωρεάν απεριόριστη πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ προβλέπεται και ασύρματο δίκτυο (Wi-Fi) εντός των εγκαταστάσεων του Κολεγίου.

             

          •  


            Ο Παρασκευάς Καρασούλος γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στον Υμηττό όπου συνεχίζει να ζει και να εργάζεται. Είναι στιχουργός, εκδότης και καλλιτεχνικός διευθυντής της Μικρής Άρκτου. Υπήρξε επίσης εκδότης του μηνιαίου διαδικτυακού πολιτιστικού περιοδικού Ηριδανός, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Λόγου και Τέχνης στον Υμηττό και εμπνευστής του θεσμού Ακροάσεις Νέων Δημιουργών και Ερμηνευτών της Μικρής Άρκτου.
             


            • •Το μαγικό κλειδί (μουσική: Στέφανος Κορκολής / ερμηνεία: Μαρία Δημητριάδη) (1987)
            • •Λες κι είσαι νύχτα(μουσική, ερμηνεία: Στέφανος Κορκολής) (1988)
            • •Παλίρροια(μουσική: Στέφανος Κορκολής / ερμηνεία: Δήμητρα Γαλάνη) (1989)
            • •Φως(μουσική, ερμηνεία: Δήμητρα Γαλάνη) (1991)
            • •Μικρή πατρίδα(μουσική: Γιώργος Ανδρέου / ερμηνεία: Παντελής Θεοχαρίδης, Μόρφω Τσαϊρέλη, Γιώργος Νταλάρας, Αλκίνοος Ιωαννίδης, Ελένη Τσαλιγοπούλου) (1996)
            • •Δον Κιχώτες(μουσική: Θοδωρής Οικονόμου, ερμηνεία: Μαρία Δημητριάδη) (2001)
            • •Στην ίδια ζωή- CD single (μουσική: Θοδωρής Οικονόμου / ερμηνεία: Τάσος Αποστόλου) (2002)
            • •Θα το μετανιώσειςδίσκος με το soundtack της ομώνυμης ταινίας σε μουσική Δήμητρας Γαλάνη, συμμετοχή σε τρία τραγούδια σε ερμηνεία Τάνιας Τσανακλίδου και Δήμητρας Γαλάνη (2003)
            • •Ο κήπος των ευχών(μουσική: Θοδωρής Οικονόμου, Θύμιος Παπαδόπουλος, Μάριος Φραγκούλης, Στέφανος Κορκολής, Δημήτρης Μαραμής, Θέμης Καραμουρατίδης / ερμηνεία: Μάριος Φραγκούλης) (2004)
            • •Τρεις τελείες: ανθολόγιο τραγουδιών του σε βιβλίο με τρεις ψηφιακούς δίσκους (2010)
            • •Αλλιώς(μουσική: Δήμητρα Γαλάνη, Χρυσόστομος Μουράτογλου, JunMiyake / ερμηνεία: Δήμητρα Γαλάνη) (2014)
            • •Ποιος μου χάλασε το τραίνο: (στίχοι: Π. Καρασούλος & Γιάννη Βασιλόπουλος - μουσική: Γιώργος Ανδρέου/ ερμηνεία: Κορίνα Λεγάκη, Δήμητρα Σελεμίδου, Δημήτρης Βουτσάς, Βασίλης Παπακωνσταντίνου & Δήμητρα Γαλάνη) (2015)
            • •Ο Ιάσονας και το χρυσόμαλλο δέρας (μουσική: Νίκος Κυπουργός / ερμηνεία: Σαβίνα Γιαννάτου, Ζαχαρίας Καρούνης, Μαρίνα Σάττι ) (2015)

Στείλε μας τα στοιχεία σου και θα επικοινωνήσουμε μαζί σου.

210.3211228 & 210.3800811
 
  • "Παρόλο που η επιχείρησή μου είναι μικρή μπόρεσα να κατανοήσω βασικές έννοιες που αφορουν τη λειτουργία της και να εφαρμόσω στην πράξη αυτά που διδάχθηκα." 

     

     Νικόλαος Σαμαρίδης, MBA Leadership & Management Development 

     
  • " The schedule was flexible; lectures were conducted in a professional approach, with adequate resources and support. The experience has been delightful with such a rich culture, warm reception and receiving all the support l needed." 

     

    Nomonde Ncube, MBA Leadership & Management Development with Accounting and Finance

     

     
  • "Παρά την 10ετή προϋπηρεσία μου, βρήκα ιδιαίτερα χρήσιμα και ενδιαφέροντα τα μαθήματα όπου είχα την ευκαιρία να μοιραστώ προσωπικές εμπειρίες με τους συμφοιτητές και τους καθηγητές μου."

     

    Άννα Ακριβίδη, MBA Leadership & Management Development with Human Resources Management

     
  • "Τα τελευταία 18 χρόνια, εργάζομαι σε ένα διεθνή τηλεπικοινωνιακό οργανισμό και ένιωσα πως είναι απαραίτητο για την επαγγελματική μου εξέλιξη να αποκτήσω μία πιστοποίηση των γνώσεων που είχα αποκομίσει, αλλά και να τις εμπλουτίσω με νέες. " 

     

     Πέτρος Γιαννακόπουλος, MBA Leadership & Management Development with Marketing 

     
  • " Εκτός από τις ακαδημαϊκές γνώσεις είχα την ευκαιρία να γνωρίσω έγκριτους επαγγελματίες από το χώρο της Ψυχολογίας και άλλων Ανθρωπιστικών επιστημών. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου θεωρώ πως κατέχω πολλά εφόδια για τα πρώτα μου βήματα στο χώρο της Ψυχολογίας." 

     

    Μαρία Πινγκούλη, BSc (Hons) in Psychology