Το πρόγραμμα BSc (Hons) στη Δημοτική Εκπαίδευση στοχεύει στην εκπαίδευση και κατάρτιση δασκάλων δημοτικής εκπαίδευσης και προσφέρεται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Essex.

Essex Logo

Ο σχεδιασμός του προγράμματος και το περιεχόμενο των μαθημάτων είναι προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις της σύγχρονης διδασκαλίας στο δημοτικό σχολείο, παρέχοντας στους σπουδαστές γνώσεις από διάφορα επιστημονικά πεδία, όπως οι Νευροεπιστήμες, η Γλωσσολογία, η Ψυχολογία, η Λογοθεραπεία, οι Ψηφιακές Τεχνολογίες και οι Τεχνολογίες Πληροφορικής.

Επιπλέον, διαμορφώνονται οι δεξιότητες που χρειάζονται οι παιδαγωγοί στις μέρες μας για να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό έργο στους μαθητές τους. Οι δεξιότητες αυτές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την εξοικείωση με τα πειράματα, τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, την εξ αποστάσεως διδασκαλία, την αξιοποίηση των τεχνών και του θεάτρου στη διδασκαλία, καθώς επίσης δεξιότητες ηγεσίας και έρευνας.

Επιπροσθέτως, το πρόγραμμα εστιάζει και σε θέματα διαφορετικότητας, πολυπολιτισμικότητας και συμπερίληψης. Από την άλλη πλευρά, το πρόγραμμα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής της κατεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, όπου δίνεται έμφαση στην κατάρτιση των σπουδαστών στην αξιολόγηση και εκπαιδευτική παρέμβαση σε διαταραχές όπως οι αναπτυξιακές, οι μαθησιακές διαταραχές, κ.ά.

Τέλος, μέσω του προγράμματος BSc (Hons) στη Δημοτική Εκπαίδευση, οι σπουδαστές θα έχουν τη δυνατότητα πρακτικής άσκησης, σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο Δημοτικό, αποκτώντας με τον τρόπο αυτό πολύτιμη εμπειρία που θα την αξιοποιήσουν μελλοντικά ως παιδαγωγοί.

  • Σύγχρονο εργαστήριο Παιδαγωγικών που έχει σχεδιαστεί με βάση τα ισχύοντα διεθνή εκπαιδευτικά και επαγγελματικά πρότυπα σε μια σχολή δημοτικής εκπαίδευσης.
  • Προσομοίωση των πραγματικών συνθηκών που επικρατούν στο επαγγελματικό πεδίο.
  • Αποκλειστικές συνεργασίες με κορυφαίους επαγγελματίες και επιστήμονες του χώρου της Παιδαγωγικής και της Ειδικής Αγωγής.
  • Ευέλικτο πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αγοράς που εισάγει τους φοιτητές σε όλο το εύρος των θεωριών και των τεχνικών της σύγχρονης Παιδαγωγικής.
  • Διδάσκουν διακεκριμένοι παιδαγωγοί και επαγγελματίες.
  • Οι φοιτητές του προγράμματος συνεργάζονται με φοιτητές άλλων τομέων στο πλαίσιο διεπιστημονικών ομάδων παρέμβασης.
  • Εκδηλώσεις με μεγάλο αντίκτυπο όπως το 1ο Διεπιστημονικό Συνέδριο Ειδικής Αγωγής και Ειδικών Θεραπειών.
  • Το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στα Παιδαγωγικά προσφέρεται στην Αθήνα και τη Λάρισα.

 

 

Χειμερινό εξάμηνο

  • Εισαγωγή στην Παιδαγωγική και στις Θεωρίες Εκπαίδευσης.
  • Κοινωνική Παιδαγωγική και Ψυχοκοινωνιολογία της Σχολικής Τάξης.
  • Σχολική Τάξη: Στρατηγικές Διδασκαλίας και Διαχείρισης με Πρακτική Άσκηση.
  • Ακαδημαϊκή Γραφή, Δεξιότητες Αναστοχασμού και Έρευνας.
  • Μεθοδολογία Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Μικροδιδασκαλία.

Εαρινό εξάμηνο

  • Αναπτυξιακή Ψυχολογία.
  • Ειδική Αγωγή και Νευροεπιστήμη.
  • Κοινωνική Ψυχολογία, Σχολική Ψυχολογία και Συμβουλευτική.
  • Ψυχοπαθολογία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στην Πράξη.
  • Γλωσσολογία.

Χειμερινό εξάμηνο 

  • Διδακτικής Νέας Ελληνικής: Γραμματική και Συντακτικό με Πρακτική Άσκηση.
  • Λογοτεχνία και Θεατρική Αγωγή.
  • Διδακτική Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με Πρακτική Άσκηση.
  • Διδακτική Νεοελληνικής Ιστορίας με Πρακτική Άσκηση.

Εαρινό εξάμηνο

  • Κοινωνιολογία, Εκπαίδευση και Δικαιώματα του Παιδιού.
  • Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή.
  • Διδακτική Μαθηματικών Ι με Πρακτική Άσκηση.
  • Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ με Πρακτική Άσκηση.
  • Ηγεσία στη Δημοτική Εκπαίδευση.

Χειμερινό εξάμηνο

  • Διδακτική Επιστημών: Φυσική, Βιολογία, Γεωγραφία και Περιβάλλον.
  • Ερευνητική Μεθοδολογία και Στατιστική.
  • Σχολική Κοινωνικοποίηση, Διαφορετικότητα και Συμπερίληψη.
  • Μέθοδος PROJECT, Παραμύθι και Παιδικό Ιχνογράφημα στην Εκπαιδευτική Πράξη.

Εαρινό εξάμηνο

  • Ομιλία και Λόγος: Αξιολόγηση και Πρακτικές Εκπαιδευτικής Παρέμβασης.
  • Μουσική Παιδαγωγική με Πρακτική Άσκηση.
  • Πολυπολιτισμικότητα, Πολυγλωσσία, Θρησκεία και Παγκοσμιοποίηση στην Εκπαίδευση.
  • Πρακτική Ι.

Χειμερινό εξάμηνο

  • Επιστήμες: Πείραμα, Ψηφιακές Τεχνολογίες και Ρομποτική
  • Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού
  • Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις σε Αναπτυξιακές Διαταραχές και Σύνδρομα
  • Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές: Αξιολόγηση και Παρέμβαση
  • Πρακτική ΙΙ

Εαρινό εξάμηνο

  • Πρακτική ΙΙ.
  • Πτυχιακή.

Το Aegean College διαθέτει στους φοιτητές του ένα υπερσύγχρονο και άρτια εξοπλισμένο Εργαστήριο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδαγωγικών Τμημάτων.
Το Εργαστήριο σχεδιάστηκε με γνώμονα τα πιο πρόσφατα διεθνή εκπαιδευτικά και επαγγελματικά πρότυπα στον τομέα της Παιδαγωγικής. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα χώρο προσομοίωσης επαγγελματικών συνθηκών.
Η περιμετρική διάταξη των πάγκων ευνοεί την πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία μεταξύ καθηγητών και σπουδαστών, ενώ οι ειδικά διαμορφωμένες παιδαγωγικές «γωνιές» θυμίζουν αρκετά μία τυπική αίθουσα νηπιαγωγείου.
Ο χώρος διαθέτει κρουστά και άλλα μουσικά όργανα, CD players για το μάθημα της μουσικοκινητικής αγωγής, κατασκευαστικό και υλικό χειροτεχνίας για το μάθημα των εικαστικών τεχνών, καθώς και κουκλοθέατρο με το αντίστοιχο υλικό.
Η έκταση της αίθουσας επιτρέπει τη διεξαγωγή βιωματικών μαθημάτων, όπως ψυχοκινητική αγωγή, θεατρικό παιχνίδι και παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και σεμιναρίων.

Φανή Νασίκα

Λογοθεραπεύτρια, PhD
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μαρία Παπανδρέου
Μαρία Παπανδρέου

Μαρία Παπανδρέου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οι κάτοχοι πτυχίου BSc (Hons) στη Δημοτική Εκπαίδευση μπορούν να εργαστούν ως δάσκαλοι σε δημοτικά σχολεία, καθώς και σε σχολεία ειδικής αγωγής για παιδιά με ειδικές ανάγκες, στον Ιδιωτικό και Δημόσιο Τομέα.

Στο ΦΕΚ 12 τ.Α’/24.01.2020 Νόμος 4653 αναφέρεται Άρθρο 50: Τροποποίηση της παραγράφου 5 του άρθρου 54 του ν. 4589/2019. Η παράγραφος 5 του άρθρου 54 του ν. 4589/2019 αντικαθίσταται ως εξής: «5. Για τη διακρίβωση των προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: α) Τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά, εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον […Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.] ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού, β) οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τα διδακτορικά διπλώματα που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ή αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας συναφούς αντικειμένου με εκπαιδευτικό κλάδο».