Η Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Aegean College προσφέρει στην Ελλάδα ένα ακαδημαϊκό πρόγραμμα υψηλού επιπέδου στην Ειδική Αγωγή σε συνεργασία με το University of Essex το οποίο οδηγεί στην απόκτηση του τίτλου BSc (Hons) Pre Primary Education with Special Needs.

Essex Logo

Το πρόγραμμα καλύπτει πλήρως το επιστημονικό και εφαρμοσμένο κομμάτι της Παιδαγωγικής με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, συνδέοντας την ακαδημαϊκή εκπαίδευση με την πρακτική άσκηση.

Στόχος του προγράμματος είναι οι φοιτητές να αναπτύξουν επαγγελματικές δεξιότητες στην Ειδική Αγωγή σε όλους τους τομείς της φροντίδας, της εκπαίδευσης και της αγωγής παιδιών προσχολικής ηλικίας με ειδικές ανάγκες.

Το πρόγραμμα BSc (Hons) Pre Primary Education with Special Needs πραγματοποιείται στο υπερσύγχρονο παιδαγωγικό εργαστήριο του Aegean College, καθώς και σε συνεργαζόμενους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς.

Οι σπουδές Ειδικής Αγωγής στο Aegean College διακρίνονται διότι:

  • Στις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου φιλοξενείται ένα υπερσύγχρονο  εργαστήριο Παιδαγωγικών σχεδιασμένο με  γνώμονα τα πλέον πρόσφατα διεθνή εκπαιδευτικά και επαγγελματικά πρότυπα στον τομέα της Παιδαγωγικής. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα χώρο προσομοίωσης επαγγελματικών συνθηκών.
  • Το Aegean College συνάπτει αποκλειστικές συνεργασίες με τους κορυφαίους επαγγελματίες και επιστήμονες του χώρου της Ειδικής Αγωγής.
  • Οι φοιτητές Ειδικής Αγωγής πραγματοποιούν Πρακτική Άσκηση σε ένα πολύ ευρύ δίκτυο νηπιαγωγείων, παιδικών σταθμών και κέντρων φροντίδας παιδιών με ειδικές ανάγκες.
  • Τα μαθήματα διδάσκουν διακεκριμένοι επιστήμονες και επαγγελματίες του κλάδου της Ειδικής Αγωγής.
  • Οι φοιτητές Ειδικής Αγωγής συνεργάζονται με φοιτητές άλλων τομέων στο πλαίσιο διεπιστημονικών ομάδων παρέμβασης.
  • Το Aegean College φιλοξενεί εκδηλώσεις με τεράστια απήχηση στις οποίες εμφανίζονται κορυφαία ονόματα του χώρου της Ειδικής Αγωγής όπως το 1ο Διεπιστημονικό Συνέδριο Ειδικής Αγωγής και Ειδικών Θεραπειών.
  • Το προτυχιακό πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής προσφέρεται σε Αθήνα, Πειραιά, Λάρισα και Θεσσαλονίκη.
  • Δυνατότητα έρευνας στο BioSensors SmartLab, το state-of-the-art Εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης του Κολλεγίου.

Τα μαθήματα που προπτυχιακού προγράμματος στις Ειδικές Ανάγκες καλύπτουν όλο το φάσμα των σύγχρονων θεωριών στην Ειδική Αγωγή και είναι προσαρμοσμένα στις τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο πεδίο.

  • Ακαδημαϊκή γραφή και αγγλική ορολογία (Academic Writing Skills and English terminology).
  • Εισαγωγή στην προσχολική εκπαίδευση (Introduction to Pre-Primary Education).
  • Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη (Social and Emotional Development).
  • Αναπτυξιακή Ψυχολογία και Ψυχο-παιδαγωγικές θεωρίες μάθησης (Developmental Psychology and Psycho-Educational Learning Theories).
  • Εισαγωγή στις Ειδικές Ανάγκες και στις πρακτικές ένταξης (Introduction to Special Needs and Inclusive Practices).
  • Εισαγωγή στην Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση (Introduction to Multi-cultural Education).
  • Εισαγωγή στη Μουσικοκινητική Εκπαίδευση (Introduction to Music-Kinetic Education).
  • Σωματική και Αισθητηριακή Ανάπτυξη (Physical and Sensory Development).

  • Υποστηρίζοντας το λόγο και την ανάπτυξη της Γλώσσας (Supporting Speech and Language Development).
  • Κοινωνική Ψυχολογία και Παιδαγωγική: Τα παιδιά ως κοινωνικά όντα και δυναμικές ομάδες  (Social Psychology and Pedagogy: children as social beings and group dynamics).
  • Γραμματισμός και εκπαιδευτικές πρακτικές στην Προσχολική Εκπαίδευση (Literacy and educational practices in Pre-Primary education).
  • Θεατρική Αγωγή, Κουκλοθέατρο και Παιχνίδι στην Προσχολική Ειδική Αγωγή (Drama Education, Puppetry and Play in Pre-Primary Education with Special Needs).
  • Διαφορετικότητα, Πρακτικές Ένταξης και Πρώιμη Παρέμβαση στις Αναπτυξιακές Διαταραχές (Diversity, Inclusive Practices and Early Intervention in Developmental Disorders).
  • Μέθοδος Σχεδίου εργασίας, Προγράμματα και διαθεματικά προγράμματα στην Προσχολική Εκπαίδευση (Project method, Curriculum and Interdisciplinary Curricula in Pre-Primary Education).
  • Tέχνες στην Προσχολική Εκπαίδευση (Arts in Pre-Primary Education).
  • Πρακτική Ι στην Προσχολική Εκπαίδευση (Placement I in Pre-Primary Education).

  • Διδακτική της Παιδαγωγικής στην Προσχολική Ειδική Αγωγή, στις Πληροφορίες και στις Τεχνολογίες επικοινωνίας (Teaching Pedagogy in Pre-Primary Education with Special Needs and Information and Communication Technologies).
  • Μαθησιακές Δυσκολίες: Ανίχνευση και Αξιολόγηση (Learning Difficulties: Screening and Assessment.
  • Μεθοδολογία Έρευνας στην Προσχολική Εκπαίδευση (Research Methodologies in Pre- Primary Education).
  • Μαθησιακές Δυσκολίες: Εκπαιδευτικές Στρατηγικές Παρέμβασης (Learning Difficulties: Educational Intervention Strategies).
  • Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Educational Approaches for Autism Spectrum Disorders).
  • Διεθνείς Προσεγγίσεις στην Προσχολική Εκπαίδευση με Ειδικές Ανάγκες, Πρώιμη Παρέμβαση και Πρακτικές Ένταξης (International Perspectives in Pre-Primary Education with Special Needs, Early Intervention and Inclusive Practices).
  • Πρακτική ΙΙ στην Προσχολική Εκπαίδευση (Placement II in Pre- Primary Education).

  • Ηγεσία στο Προσχολικό Περιβάλλον (Leadership in Pre- Primary Education Settings).
  • Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση (Counselling Psychology in Education).
  • Νοητική Αναπηρία και Μαθησιακές Δυσκολίες (Intellectual and Learning Difficulties).
  • Σχολική Ψυχολογία (School Psychology).
  • Πρακτική ΙΙΙ στην Προσχολική Εκπαίδευση (Placement III in Pre- Primary Education).
  • Πτυχιακή Εργασία (Dissertation).

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στο υπερσύγχρονο  εργαστήριο Παιδαγωγικών του Aegean College, καθώς και σε συνεργαζόμενους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς.

Το Εργαστήριο σχεδιάστηκε με γνώμονα τα πιο πρόσφατα διεθνή εκπαιδευτικά και επαγγελματικά πρότυπα στον τομέα της Παιδαγωγικής. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα χώρο προσομοίωσης επαγγελματικών συνθηκών.

Η περιμετρική διάταξη των πάγκων ευνοεί την πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία μεταξύ καθηγητών και σπουδαστών, ενώ οι ειδικά διαμορφωμένες παιδαγωγικές «γωνιές» θυμίζουν αρκετά μία τυπική αίθουσα νηπιαγωγείου.

Το Εργαστήριο διαθέτει κρουστά και άλλα μουσικά όργανα, σύγχρονο ηχοσύστημα για το μάθημα της μουσικοκινητικής αγωγής, κατασκευαστικό και υλικό χειροτεχνίας για το μάθημα των εικαστικών τεχνών, καθώς και κουκλοθέατρο με το αντίστοιχο υλικό για το εργαστήριο κουκλοθεάτρου. Η έκταση της αίθουσας επιτρέπει τη διεξαγωγή βιωματικών μαθημάτων, όπως η ψυχοκινητική αγωγή, το θεατρικό παιχνίδι και η παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και σεμιναρίων.

Aristotelis
Aristotelis

Δρ. Κοΐνης Αριστοτέλης

Clinical Psychologist PhD, Cognitive Therapy Training, Programme Director, MSc Systemic Psychotherapy, MSc Forensic Psychology, MSc Perinatal Mental Health, Senior Lecturer
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αθανάσιος Παπακώστας
Αθανάσιος Παπακώστας

Δρ Αθανάσιος Παπακώστας

Φιλόλογος, PhDc
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γεωργία Κρεμμύδα
Γεωργία Κρεμμύδα

Γεωργία Κρεμμύδα

Γλωσσολόγος, MSc
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
matheopoulou
matheopoulou

Δέσποινα Ματθαιοπούλου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κορογιαννάκη
Κορογιαννάκη

Αφροδίτη Κορογιαννάκη

Αναπτυξιακή Ψυχολόγος MSc- Συστημική Θεραπεύτρια Οικογένειας
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δρ. Φανή Νασίκα

Λογοθεραπεύτρια, PhD
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΚΡΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΚΡΗΣ

Γιώργος Μακρής

Λογοθεραπευτής, MSc
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παπαδάκης Εμμανουήλ
Παπαδάκης Εμμανουήλ

Παπαδάκης Εμμανουήλ

MA in Creative Writing, B. Ed. in Primary School Education
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οι κάτοχοι του πτυχίου στην Ειδική Αγωγή μπορούν να εργαστούν σε κέντρα προσχολικής αγωγής στον Ιδιωτικό και τον Δημόσιο Τομέα, καθώς και να σταδιοδρομήσουν ως ελεύθεροι επαγγελματίες με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα σε παιδικούς σταθμούς, σχολεία, νηπιαγωγεία κ.ά.

Σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών βάσει των πινάκων αναπληρωτών ΕΑΕ και ωρομίσθιων ΕΑΕ, οι απόφοιτοι του προγράμματος  ΒSc in Pre Primary Education with Special Needs  έχουν δικαίωμα ένταξης στους πίνακες ειδικής αγωγής.

Για πληρέστερη ενημέρωση μπορείτε να επισκεφθείτε τους κάτωθι συνδέσμους:

  • Στο ΦΕΚ 12 τ.Α’/24.01.2020 Νόμος 4653 αναφέρεται Άρθρο 50: Τροποποίηση της παραγράφου 5 του άρθρου 54 του ν. 4589/2019 Η παράγραφος 5 του άρθρου 54 του ν. 4589/2019 αντικαθίσταται ως εξής: «5. Για τη διακρίβωση των προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: α) Τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά, εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον […Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.] ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού, β) οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τα διδακτορικά διπλώματα που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ή αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας συναφούς αντικειμένου με εκπαιδευτικό κλάδο».
  • Πρόσκληση υποψήφιων αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για ένταξη στους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών ΕΑΕ σχολ. έτους 2014-2015 (Υποβολή αιτήσεων από 21–08–2014 έως 28–08–2014).
  • Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθ. 128005/Δ2/08-08-2014 (ΦΕΚ 2217/13.08.2014 τ.Β΄) για τη ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
  • ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3699 Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.