Στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ολυμπιακού Μουσείου Θεσσαλονίκης έλαβαν χώρα οι εργασίες του 4ου Συνεδρίο Ειδικής Αγωγής με θέμα «ΔΕΠ-Υ: Ψυχοκοινωνικές & Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις», που διοργάνωσαν η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και η Σχολή Υγείας του Aegean College, την Πέμπτη, 2 Οκτωβρίου 2025. Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας – Θράκης), της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης.
ΔΕΙΤΑ ΤΑ HIGHLIGHTS ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Περισσότεροι από 400 συμμετέχοντες –εκπαιδευτικοί, επαγγελματίες υγείας, γονείς και φοιτητές– έδωσαν το «παρών», επιβεβαιώνοντας την ανάγκη διαλόγου και συνεργασίας γύρω από τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ).
Το Συνέδριο άνοιξε με χαιρετισμούς εκπροσώπων του Δήμου Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Βουλής, οι οποίοι τόνισαν τη σημασία της ενίσχυσης της Ειδικής Αγωγής και της στήριξης παιδιών και οικογενειών με ΔΕΠ-Υ.
- Ο Δρ. Γεώργιος Θ. Παυλίδης τιμήθηκε με το βραβείο «Μαρία Ζαφρανά» για την καθοριστική του προσφορά στην Ειδική Αγωγή, σε απονομή που πραγματοποίησε ο Αν. Καθηγητής Α.Π.Θ. κ. Νικόλαος Ζαφρανάς, υιός της εκλιπούσης, Μαρίας Ζαφρανά.
- Η Δρ. Λίλα Κοσσυβάκη, Ερευνήτρια Ειδικής Αγωγής και Καθηγήτρια στο ΔΙ.ΠΑ.Ε., έλαβε τιμητική διάκριση από τη Δρ. Χρύσα Ορφανίδου, Διευθύντρια Σπουδών του Aegean College Θεσσαλονίκης.
- Η Δρ. Σοφία Καραγιαννοπούλου, Πρόεδρος Κοινωνικής Παιδιατρικής και Παιδονευρολόγος, βραβεύτηκε από τον Δρ. Βασίλειο Μπαλή, Co-Programme Leader της Σχολής Βιοεπιστημών του Aegean College.
- Ο Υπ. Δρ. Παντελεήμων Πασχαλίδης, Εργοθεραπευτής, τιμήθηκε από τον κ. Παναγιώτη Οργαντζή, Διευθυντή Ανάπτυξης του Εκπαιδευτικού Ομίλου ΟΜΗΡΟΣ.
Συγκίνηση προκάλεσε η καλλιτεχνική συμμετοχή των φοιτητριών Προσχολικής Εκπαίδευσης του Aegean College, οι οποίες, υπό την καθοδήγηση της Co-Programme Leader της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών κας Αθηνάς Ογσουσγιαννόγλου και με την πολύτιμη υποστήριξη της καθηγήτριάς τους κας Μαρίζας Κουτσοσπύρου, παρουσίασαν στη Νοηματική Γλώσσα το τραγούδι του Φοίβου Δεληβοριά «Κάποια Παιδάκια», αποσπώντας το θερμό χειροκρότημα του κοινού.
- η σημασία της πρώιμης διάγνωσης και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας,
- η αναγκαιότητα της ενσυναίσθησης στη σχολική και οικογενειακή ζωή,
- οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν παιδιά και οικογένειες με ΔΕΠ-Υ,
- αλλά και οι δυνατότητες υποστήριξής τους σε περιβάλλον αποδοχής και συμπερίληψης.
Το Συνέδριο αποτέλεσε πολύτιμο βήμα για τη διεπιστημονική συνεργασία, την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών και την ανάπτυξη πρακτικών εργαλείων που μπορούν να στηρίξουν ουσιαστικά την ψυχοκοινωνική ευημερία και τη μαθησιακή πορεία των παιδιών με ΔΕΠ-Υ.
Οι εργασίες του Συνεδρίου ολοκληρώθηκαν με έναν ενεργό διάλογο, όπου το κοινό συμμετείχε με ερωτήσεις και σχόλια, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση γόνιμων συμπερασμάτων και ανοίγοντας τον δρόμο για νέες προοπτικές στην Ειδική Αγωγή.