To ΚΔΒΜ-2 Aegean Lifelong Learning Center προσφέρει ένα πιστοποιημένο πρόγραμμα δια βίου μάθησης στα παιδαγωγικά με τίτλο “Εκπαιδεύοντας τον εκπαιδευτικό”.
Το πρόγραμμα είναι πιστοποιημένο από τον διεθνή φορέα πιστοποίησης PearsonAssured.
Σκοποί του προγράμματος είναι η διερεύνηση της ταυτότητας του εκπαιδευτικού ως επαγγελματία, η Λήψη Αποφάσεων σε εποχή με ρευστά ‘δεδομένα’, η αντιμετώπιση μεταβάσεων από γνωστές σε άγνωστες καταστάσεις και η Δυναμική της Ομάδας και η σημασία της ως εκπαιδευτικής και διδακτικής μεθόδου που καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την εκπαιδευτική συνάντηση και προωθεί την ουσιαστική ανάπτυξη προσωπικών και διαπροσωπικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Προσεγγίζεται ακόμα η μεθοδολογία του προγραμματισμού της διδασκαλίας με το δάσκαλο ως ερευνητή, η παρουσίαση στην πράξη μιας στοχοθεσίας και μιας άλλης διδακτικής μεθοδολογίας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί “διασυνοριακά”, δηλαδή στη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων, πέρα από τα ‘σύνορα’ ειδικότητας.
Στο τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να αναπτύξουν:
- Αυτογνωσία, παράγων ο οποίος βοηθάει να μην καταλαμβάνεται κανείς από αίσθηση πανικού σε χαοτικές καταστάσεις και έτσι να μπορεί να αξιολογεί με ηρεμία και ψυχραιμία τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή του.
- Κοινωνιογνωσία και όχι στενή πληροφόρηση, παράγων ο οποίος –μεταξύ άλλων- προωθεί τηνενεργό συλλογή, την κριτική ανάγνωση και τη σωστή εφαρμογή πληροφοριών στο πλαίσιοενός σχεδίου ενεργειών.
- Προσωπικές δεξιότητες οι οποίες διευκολύνουν τον κριτικό συνδυασμό εσωτερικών και εξωτερικών δεδομένων ή του εαυτού και του κόσμου και με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουν σωστές διαδικασίες στη λήψη απόφασης και στη μετάβαση
- Διαπροσωπικές δεξιότητες (π.χ. ενεργός ακρόαση, ενσυναίσθηση, θετικό ενδιαφέρον για τους άλλους), ιδιαίτερα όταν κανείς πρέπει να αποφασίσει ως μέλος μιας ομάδας.
Επίσης οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:
- Να διερευνούν κριτικά τις απόψεις τους για τη διδασκαλία
- Να εφαρμόζουν διάφορες εκπαιδευτικές τεχνικές και μεθόδους διδασκαλίας
- Να υιοθετούν αρχές της έρευνας δράσης
- Να κατανοήσουν τη σχέση ανάμεσα στη θεωρία και πράξη της διδασκαλίας που πρέπει να είναι διαλεκτική.
Το πρόγραμμα προϋποθέτει αίθουσες εξοπλισμένες με τη χρήση Η/Υ και βιντεοπροβολέα.