Η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και η Σχολή Υγείας του Aegean College Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησαν με μεγάλη επιτυχία το 2ο Συνέδριο Ειδικής Αγωγής με θέμα «Παρέμβαση & Υποστήριξη στο παιδί και την οικογένεια στη μετά COVID εποχή».
Η εκδήλωση έλαβε χώρα την Πέμπτη, 28 Σεπτεμβρίου 2023 στη Θεσσαλονίκη, στο αμφιθέατρο του Ολυμπιακού Μουσείου της πόλης, υπό την Αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Περισσότεροι από 300 ειδικοί, επαγγελματίες αλλά και φοιτητές και απόφοιτοι προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων στα πεδία της Υγείας και της Ειδικής Αγωγής παρευρέθηκαν στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ολυμπιακού Μουσείου για να παρακολουθήσουν τις εργασίες ενός Συνεδρίου που εξελίσσεται σε θεσμό για το Κολλέγιο.
Σκοπός του φετινού Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής ήταν κριτική διερεύνηση και η ανάπτυξη επιστημονικού διαλόγου γύρω από τα ζητήματα που αφορούν τον τομέα της Ειδικής Αγωγής, Εκπαίδευσης και υποστήριξης στην Ελλάδα, στη νέα, “Μετά-COVID” εποχή, αναφορικά τόσο με τις ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν όσο και με τα προβλήματα που προέκυψαν.
Το Συνέδριο τίμησε με την παρουσία του ο πρώην καλαθοσφαιριστής, Δημήτρης Παπανικολάου, ο οποίος βραβεύτηκε για τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες του στον χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο του Συνεδρίου αναπτύχθηκαν έξι μεγάλες θεματικές ενότητες:
- Εκπαιδευτική Ρομποτική σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες – Αθηνά Ογσουσγιαννόγλου, Ειδική Παιδαγωγός, MSc Εκπαιδευτική Ρομποτική
- Κινητικές δυσκολίες σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με ΔΑΦ: δεδομένα από την pre-Covid-19 και meta-Covid-19 Eποχή – Φωτεινή Τσιφτζή, Ειδική Παιδαγωγός
- ABA Προγράμματα Παρέμβασης & Υποστήριξης των Οικογενειών μετά την COVID-19 – Γεωργία Ταμιάκη, Πιστοποιημένη Αναλύτρια Συμπεριφοράς (Board Certified Behavior Analyst) και Παιδαγωγός.
- Εκπαίδευση Σκύλων Βοηθών για παιδιά με Αναπτυξιακές Διαταραχές – Τάκης Πετρόπουλος, Εκπαιδευτής Σκύλων Βοηθών για παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού.
- Επενδύοντας στις Σχέσεις στην μετά COVID Εποχή – Αργύρης Αλεξιάδης, Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Κεντρικής Μακεδονίας.
- Συζητώντας για τα παιδιά με ΔΕΠΥ στο σχολικό πλαίσιο. Η σημαντικότητα της αξιολόγησης του γνωστικού προφίλ – Δρ. Μαρία Σοφολόγη, Ακαδημαϊκή Υπότροφος, Post Doctoral Researcher, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Οι εργασίες έκλεισαν με μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση κατά τη διάρκεια της οποίας, το κοινό συμμετείχε ενεργά τόσο με ερωτήσεις, όσο και με σχόλια, συμβάλλοντας αποτελεσματικά σε έναν εποικοδομητικό επιστημονικό διάλογο.