Βάρκα Ευανθία

H Ευανθία Βάρκα είναι πτυχιούχος του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και διπλωματούχος (MSc) του Διιδρυματικού Μεταπτυχιακού Προογράμματος Σπουδών (ΔΠΜΣ) «Μουσειακές Σπουδές» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Έχει εργαστεί στην προσχολική εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς φορείς, σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και ιδιωτικά νηπιαγωγεία ως υπεύθυνη νηπιαγωγός τμημάτων ηλικίας 3,5 έως 6 ετών και διαθέτει πολύχρονη επαγγελματική εμπειρία.
Διαθέτει πείρα στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων μουσειακής αγωγής και εκπαίδευσης όχι μόνο σε πλαίσιο σχολικής τάξης αλλά και σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους, όπως Εθνικό και Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, Μουσείο Παιδείας Πανεπιστημίου Αθηνών, Μουσείο ΗΣΑΠ κ.ά.

Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και σεμινάρια με θέματα όπως: «Φιλαναγνωσία και Δανειστική Βιβλιοθήκη – Η οργάνωση της σχολικής Βιβλιοθήκης (προτάσεις -πρακτικές)» , «Παιγνιοθήκες: χώροι επικοινωνίας και ψυχαγωγίας», «ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ», Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ», Βιωματικό σεμινάριο(ΕΚΕΒΙ) σε συνεργασία με τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου «Κύκλος σεμιναρίων για καλλιέργεια φιλαναγνωσίας στα παιδιά», “Η Τέχνη στο σχολείο” , με αφορμή τον “Τριγωνοψαρούλη”, «Φιλαναγνωσία και Μικρές Ιστορίες – Η ώρα του παραμυθιού – Πρακτικές προσέγγισης των κειμένων βραχείας φόρμας», «Τα παιχνιδοπαραμύθια στο νηπιαγωγείο μας» , από το Περιοδικό, “ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ” «Φιλαναγνωσία και ποιήση : Πρακτικές προσέγγισης των ποιημάτων», Βιωματικό εργαστήρι: «Φιλαναγνωσία και Βιβλία Γνώσεων: Πρακτικές προσέγγισης των σχετικών κειμένων», κ.ά

Το ερευνητικό της ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε θέματα ανάπτυξης διαθεματικών εκπαιδευτικών δράσεων στην προσχολική εκπαίδευση και η Διπλωματική της Εργασία είχε ως θέμα «Σύγχρονες τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνίας στο μουσείο: η επίδραση τους στον εκπαιδευτικό ρόλο και στην επισκεψιμότητα του μουσείου από παιδιά νηπιακής και προσχολικής ηλικίας»