Όλο και περισσότεροι φοιτητές φαίνεται να επιλέγουν τις σπουδές στο εξωτερικό με τη Μεγάλη Βρετανία να είναι No1 στις προτίμησεις.
Από όλους τους παρόχους της Μεγάλης Βρετανίας με τουλάχιστον 100 φοιτητές, τη μεγαλύτερη άνοδο σε αριθμό φοιτητών σε σχέση με το προηγούμενο έτος σημείωσε το University of Essex, που υπερτριπλασίασε τις εγγραφές του σε ετήσια βάση από 315 σε 1.085.
Το πανεπιστήμιο δήλωσε ότι η αύξηση αυτή οφείλεται στην έναρξη της συνεργασίας του με το Aegean Omiros College στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία Ανώτατης Εκπαίδευσης, όλο και περισσότεροι φοιτητές φαίνεται να προτιμούν σπουδές στο εξωτερικό σε πανεπιστήμια του Ηνωμένου Βασιλείου, ωστόσο η πλειονότητα αυτών είναι εγγεγραμμένοι σε μόλις δώδεκα από αυτά τα πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Η παροχή πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε τρίτες χώρες (Transnational Education-TNE) διεξάγεται μέσω απομακρυσμένης μάθησης, τοπικών συμπράξεων με πιστοποίηση προγραμμάτων, συμβάσεις δικαιόχρησης ή κοινών και διπλών πτυχίων ή φυσικής παρουσίας ενός βρετανικού ιδρύματος σε άλλη χώρα.
Τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας Ανώτατης Εκπαίδευσης δείχνουν ότι 532.460 φοιτητές ήταν εγγεγραμμένοι σε βρετανικά ιδρύματα το 2021-22 μέσω του TNE, μια αύξηση της τάξης του 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και περίπου 100.000 περισσότεροι από ό,τι το 2019-20.
Από αυτούς, το 25% σπούδασε μέσω εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ακόμα 25% σε έναν συνεργαζόμενο ίδρυμα στο εξωτερικό και μόλις το 7% σε κάποιο πανεπιστημιακό παράρτημα.
Το υπόλοιπο 42% επέλεξε κάποιο πρόγραμμα σπουδών μέσω TNE.
Τα παραπάνω δεδομένα επηρέασε σε μεγάλο βαθμό η νέα πραγματικότητα που έφερε η υγειονομική κρίση του Covid-19, δήλωσε η Lil Bremermann-Richard, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Oxford International Group, στην Times Higher Education.
Η πανδημία επηρέασε έντονα και τις επιλογές των πανεπιστημίων, τα οποία για μεγάλο διάστημα αδυνατούσαν να υποδεχθούν ή να προσεγγίσουν τους φοιτητές, τόνισε η κα Bremermann-Richard.
Έτσι, η προσοχή στράφηκε σε προγράμματα TNE που παρέχονται σε τοπικό επίπεδο.
Τα προγράμματα αυτά, μακροπρόθεσμα, χαρακτηρίζονται πολύ αποδοτικά, όχι μόνο για τα πανεπιστημιακά ιδρύματα αλλά και για τις τοπικές κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούνται, παρέχοντας ευκαιρίες στις χώρες δραστηριοποίησης.
«Τα προγράμματα TNE συμβάλλουν, επίσης, στην αντιμετώπιση των σύγχρονων παγκόσμιων προκλήσεων, ενώ διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για τις συμμετέχουσες χώρες, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη ικανοτήτων και αντιμετωπίζοντας τις ανάγκες της αγοράς εργασίας”, δήλωσε εκπρόσωπος των Πανεπιστημίων της UK.
Τα στατιστικά έδειξαν επίσης ότι σχεδόν το ένα τρίτο των TNE φοιτητών σε εθνικό επίπεδο ήταν εγγεγραμμένοι σε μεταπτυχιακά προγράμματα –το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί ποτέ και διπλάσιο από αυτό που είχε καταγραφεί έξι χρόνια νωρίτερα.
Σύμφωνα με την κα Bremermann-Richard, αυτό οφείλεται εν μέρει στην “απότομη αύξηση των νέων μεσαίων και ανώτερων μεσαίων τάξεων στις αναδυόμενες οικονομίες”, το οποίο έφερε μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη.
Τέλος, τα στατιστικά έδειξαν μια γενικότερη στροφή προς τις διαδικτυακές μορφές παροχής εκπαίδευσης, καθώς και αυξανόμενη ζήτηση σεμιναρίων πιστοποίησης και μαθημάτων προσαρμοσμένων στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.